Tak držím palce, pokud už teda tady mají být auta na baterky tak je záhodno i recyklovat.
Ale to prostě vidím jako jediné plus.
Prakticky je to velká energeticky náročná chemička, která potřebuje spoustu kyselin a podobných nebezpečných látek.
Těch 350kw na střeše je úsměvné na takový provoz.
V článku není že získaného !materiálu! na výrobu 50 000 modulů baterií, takže pro 3125 Tesla aut.
Já vím že je to testovací fabrika. Ale matematika je docela drtivá: XY miliard (postavení+provoz) a náklady se budou rozpočítat do jedné a půl šichty Škodovky. Bohužel jsem nenašel cenu výstavby a odhadované náklady na energii a mzdy. Odhadovanou návratnost a životnost. Ale člověk nemusí být ekonom, že tohle je jen projekt.
Odpovědět1 1
Otázka je jak se jim to vrátí. Jestli to zase není akce typu "vykážeme že jsme víc zelení a nedostaneme takovou pokutu za ostatní auta"..
Odpovědět1 0
Hm, tak to je v loji. :( Tímto se vytrácí naděje na levné "vyjeté" baterie do domácího úložiště.
Odpovědět0 0
Ani ne podobných senzací už jsem pár viděl a nebylo z toho nikdy nic, prostě kvlůli ceně. Napřed to musí být dostatečně levné.
Odpovědět1 0
Proč by se měla vytrácet? Na recyklaci jsou jen baterie, které už nemůžou jít do těch úložišť. Tohle to vůbec nijak neovlivní. Mercedes má dokonce vlastní projekt těchto sekundárních použití.
Odpovědět1 0
Než budou široce dostupné baterie z aut, tak už to vymakaný bude. Vycházím z analogie s FVE panely. Instalační firmy nahrazující staré panely efektivnějšímy typy staré demontované likvidují. Neodprodají je ani zaměstnancům.
Odpovědět0 0
To záleží na firmě. Sekundární trh se solárními panely teprve startuje a očekává se od toho docela velký boom.
Odpovědět0 0
To je dost nepravděpodobné. Pokud cena těch panelů bude nízká (jako že jinak by je nikdo nekupoval) tak se to prostě nemusí vyplatit a není v zájmu výrobců panelů, aby jim to znižovalo jejich ceny těch nových...
Odpovědět0 0
"není v zájmu výrobců panelů, aby jim to znižovalo jejich ceny těch nových"
A jakou roli v tomto procesu hraje výrobce solárního panelu?
Odpovědět0 0
Vyhledem k tomu žese to prakticky vše dělí v číně tak docela zásadní... Dovedu si snadno představit že si prostě mohou snadno začít diktovat ceny a komu dodají či nedodají a co se smí či nesmí s těmi panely dělat.
A hlavní problém není v tom jestli se jim to bude líbit, to je až druhá možnost, ale v tom že se to buď ve větším měřítku nevyplatí (například pokud nové panely budou dostatečně levné, nebo pokud cena použitých bude příliš nízká, nebo naopak blízká těm novým) nebo nebude s čím obchodovat (pokud nebude dostatek těch nových s dostatečně výhodnými parametry a cenou aby se vyplatila výměna) .
Odpovědět0 0
"Továrna by měla být napájena pouze zelenou elektřinou" toto jak vidím tak beru jako komedii, asi něco jako se kdysi prodával adaptér do zásuvky který "identifikoval" škaredé elektrony z jádra a poslal je pryč. Zelená energie je to jen papírově, jinak reálně je to jedno. V reálu si i člověk, jako soukromá osoba může koupit "zelenou elektřinu" je to ta samá jen více peněz jde na eko výkup elektřiny.
Odpovědět1 1
Tak samozřejmě i dnes si může koncový odběratel vybrat, kterou elektřinu bude používat. Je to takové veřejné tajemství, o kterém se samozřejmě moc nemluví. Do zásuvky vám vedou 3 dráty, a stačí je jen správně zapojit a ty nežádané zdroje odstřihnout! Drát černý nebo hnědý (elektřina z černého/hnědého uhlí), modrý (elektřina z přehrad) a zelenožlutý (zelená energie, energie ze slunce). Sdílejte, než to smažou!
Odpovědět6 1
😋 já se na to přímo zeptal jednoho dodavatele energie, jestli když si zvolím eco tarif jestli mi natáhnou jiné dráty.
Odpovědět0 0
ja som im povedal, nech mi pustaju len tu najspinavsiu najneekologikejsiu = najlacnejsiu elektrinu, tu drahu eko nech si nechaju a odvtedy uz nevolali.
Odpovědět2 0
Hm, mně ti šmejdi za mou EKO elektřinu z fotovoltaiky vyplácejí za cenu neeko. Poplatek POZE 0,59Kč/kWh, který každý v ceně elektřiny platí jde do jiných kapes za asi ještě více eko elektřinu než je ta má.
Odpovědět0 0
Eko energie asi vzniká jen na poli, pokud ji vyrábíte na střeše, tak nemá takový kontakt s přírodou a nic nezasloužíte... :D
Odpovědět1 0
Pravda. Nejvíce EKO energie je logicky z panelů na umístěných na orné půdě. ;)
Odpovědět0 0
To že to nějak jde se ví dávno. To co by nás zajímalo, je zda se to vyplatí, tj. jaké jsou náklady v porovnáním s čistou surovinou...
Odpovědět1 0
Spousta lidí to neví a dodnes tvrdí, že nikdo ještě nikdy žádnou lithiovou baterku nezrecykloval.
Odpovědět2 0
Any proof? Já na nikoho takového nenarazil, vždy je to jen o tom že se to téměř nedělá, protože se to nevyplatí...
Odpovědět1 0
Na automobilových serverech takové názory najdete docela často.
Odpovědět3 0
Docela často? Takže nebude problém doložit tak 3-4 odkazy s takovýmto názorem? Vycucat si něco z prstu a pak to vyvracet, je totiž jeden z klasických argumentačních faulů...
Odpovědět2 2
Omg, vzdyt je to skoro v kazde diskuzi.
Odpovědět4 1
Evidentně není, jinak by nebylo problém to doložit...
Odpovědět1 2
Teď to cíleně hledat nebudu, nemám na hádky s Vámi čas. Až na nějakou další takovou diskuzi narazím, pošlu odkaz.
Odpovědět1 1
Diskuze (nejen o elektromobilitě) jsou plné zmatených výkřiků (z obou stran), ale taky se mi nechce ztrácet čas hledáním takových.
Já třeba příznivcem bev jsem zatím pouze v měřítku 1:10, u těch velkých mi to aktuálně nedává ekonomický smysl i ta ekologičnost mi přijde zatím taková sporná (ale vidím i segmenty kde to smysl dává) a ne pouze u příspěvků ale u celých článků které mi občas doporučuje gougle mi nezbývá než kroutit hlavou jaké to jsou koniny - a někdo to musí číst aby jim dávalo smysl to psát...
Odpovědět1 0
Taky by bylo zajímavé jakou na spotřebu vody když je hydro. To taky nebude málo.
Odpovědět1 0
Tak dufam, ze aj tu vodu budu recyklovat, ale ktovie. U nas vo firme sa najskor recyklovalo malo asi 15 % pri redukcii chlorovanych zbytkov v odpraskoch, ale potom dosli na to, ze sa vodu da aj chladit / predhrievat a podarilo sa dociahnut 68 % co je slusne.
Odpovědět3 0